بیماری های گیاه 1

نحوه خرید باکس گل:

      1- تماس با مرکز یا موبایل
      2- انتخاب نوع و ویژگی باکس گل مورد نظر
      3- ارسال باکس گل برای مشتری

بیماری های گیاه 1

بیماری های گیاه 1

بیماری های گیاه علل مختلفی دارد برای مثال تنش دمایی، تنش آبی، آسیب‌های ناشی از وزش باد و یا کمبود مواد غذایی که بیماری های غیر زیستی یا ( abiotic ) نام دارند. همچنین امکان دارد بیماری آن ها زیستی باشند مثل بیماری‌های ناشی از ارگانیسم‌های زنده مانند قارچ ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و یا نماتودها.(بیماری های گیاه 1)

 

1. بیماری لکه برگی زاویه ای :

یکی از مخرب ترین بیماری های گیاهان بیماری قارچی است. یکی از این بیماری‌های قارچی، لکه برگی زاویه ای ( Angular Leaf Spot ) است که لکه ‌های زاویه‌ دار بر روی برگ ایجاد می کند. این لکه ها به مرور قهوه ایی می شوند.(بیماری های گیاه 1)

 

بیماری های گیاه 1

بیماری های گیاه 1

 

2. بیماری آنتراکنوز ( Anthracnose ):

یکی دیگر از بیماری‌های قارچی آنتراکنوز است. آنتراکنوز مثل بیماری لکه برگی زاویه است با این تفاوت که در این بیماری های گیاهی رگبرگ های گیاه سیاه می شود. برگ ها بتدریج قهوه ‌ای و پژمرده می شوند. اگر در شرایط آب و هوای مرطوب باشند قارچ‌ها دسته‌ هاگ های چسبناک صورتی ایجاد میکنند.(بیماری های گیاه 1)

 

بیماری های گیاه 1

 

3. سفیدک پودریpowdery mildew ):

یکی دیگر از بیماری‌های قارچی رایج بین گیاهان، سفیدک پودری است. شیوع این بیماری گیاهی تقریباً در همه انواع گیاهان ممکن است و نشانه های آن بر روی برگ‌ها، گل‌ها، میوه‌ها و سبزیجات به صورت پودر به رنگ های خاکستری یا سفید دیده می‌شود. اگر این بیماری درمان نشود وضعیت وخیم شده و برگ‌های گیاه زرد یا قهوه‌ ای می‌شوند.

 

 

بیماری های گیاه 1

بیماری های گیاه 1

4. بیماری لکه باکتریایی ( Bacterial Spot ):

یکی از بیماری های گیاهان لکه باکتریایی است. گوجه ‌فرنگی و فلفل گیاهان در معرض خطر بیماری لکه باکتریایی هستند. این بیماری به صورت ضایعات نامنظم آبکی بر روی برگ خود را نشان می‌دهد. برگ های آلوده زرد شده و می افتند. میوه گیاه نیز ممکن است دچار زخم های پوسته ای برجسته شود.(بیماری های گیاه 1)

 

 

بیماری های گیاه 1

بیماری های گیاه 1

5. بیماری لکه موجی( Early Blight ): 

این بیماری قارچی در گیاه گوجه‌ فرنگی رواج دارد. بیماری لکه موجی به صورت حلقه‌ های قهوه ‌ای رنگ تیره با هاله زرد رنگ بر روی برگ‌ها ظاهر می‌شود. سپس برگ پژمرده شده و خشک می‌شود.

 

 

بیماری های گیاه 1

بیماری های گیاه 1

لینک مرتبط:

باکس گل آلبومی | باکس گل حروف | دسته گل تولد

برای خرید بهترین و با دوام ترین انواع باکس گل رز هلندی به راتارز اعتماد کنید. بر روی لینک پیج اینستاگرام راتارز کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


logo-samandehi