گیاهان گوشت خوار 3

نحوه خرید باکس گل:

      1- تماس با مرکز یا موبایل
      2- انتخاب نوع و ویژگی باکس گل مورد نظر
      3- ارسال باکس گل برای مشتری

گیاهان گوشت خوار 3

گیاهان گوشت خوار 3

گیاهان گوشت خوار به گیاهانی گفته می شود که موجودات و حشرات دیگر را گرفتار می کنند. و از آن ها تغذیه می کنند. این گیاهان برای انسان ها بی خطر هستند. در قسمت های قبل ما 6 گیاه گوشت خوار رابه شما معرفی کردیم. در این قسمت ما قصد داریم 2 گیاه گوشت خوار را به شما معرفی کنیم. البته در پست های بعدی هم قصد معرفی انواع دیگر آن را داریم. پس با ما همراه باشید.(گیاهان گوشت خوار 3)

7. گیاه آسیاب آبی Aldrovanda

 

 

گیاهان گوشت خوار 3

گیاهان گوشت خوار 3

یک دیگر از گیاهان گوشت خوار گیاه آسیاب آبی است. این گیاه جذاب، آبزی و بدون ریشه می باشد که دارای ساقه های شناور روی آب است. بطور کلی تغذیه ی اصلی این گیاه گوشت خوار ، مهره داران کوچک آبزی است.

این گیاه برای انجام عمل شکار به آب گرم 20 درجه نیاز دارد و به این صورت است که تله های این گیاه مثل ونوس عمل می کنند. البته با این تفاوت که این گیاه زیر آب شکار میکند. این تله ها دارای کرک هایی هستند که وقتی لاروها یا موجودات ریز به آن برخورد میکنند سریعا با فشار دادن آب به بیرون بسته شده و حشره را گیر می اندازد.

سپس با آنزیمهای مربوطه عمل هضم را شروع میکند.دهانه ی تله ها در فاصله ی زمانی 0.01 تا 0.02 ثانیه باز و بسته میشود که سریع ترین حرکت در بین گیاهان میباشد.

8. گل سفالوتوس cephalotus sp

 

 

گیاهان گوشت خوار 3

گیاهان گوشت خوار 3

سفالوتوس از دیگر گیاهان گوشت خوار است که شباهت زیادی به نپانتس دارد. ولی در از نظر سیستمی هیچ رابطه ای با آن ندارد. نپانتس از راسته ی میخک ها ولی سفالوتوس از راسته شبدرترشک سانان میباشد و کیسه های کوچکی دارد که در دایره نزدیک بهم در روی زمین میرویند.

این گیاه ارتفاع نزدیک به زمین دارد و برگها مستقیم از روی ریزوم بیرون می آیند. زیستگاه این گل به شدت در طبیعت به خاطر تخریب آن تهدید شده است.در مرداب ها و باتلاق ها و درز سنگ ها زندگی میکند.مکانیزم شکار این دسته از گیاهان گوشت خوار مثل همان گل کوزه ای است یعنی حشره وارد شده ولی دیگر نمیتواند خارج و همان جا هضم میشود. زائده ی چتر مانند بالای کوزه از نفوذ باران جلوگیری میکند.(گیاهان گوشت خوار 3)

لینک مرتبط:

باکس گل آلبومی | باکس گل حروف | دسته گل تولد

برای خرید بهترین و با دوام ترین انواع باکس گل رز هلندی به راتارز اعتماد کنید. بر روی لینک پیج اینستاگرام راتارز کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


logo-samandehi