گیاهان گوشت خوار 2

نحوه خرید باکس گل:

      1- تماس با مرکز یا موبایل
      2- انتخاب نوع و ویژگی باکس گل مورد نظر
      3- ارسال باکس گل برای مشتری

گیاهان گوشت خوار 2

گیاهان گوشت خوار 2

گیاهان گوشت خوار به گیاهانی گفته می شود که موجودات و حشرات دیگر را گرفتار می کنند. و از آن ها تغذیه می کنند. این گیاهان برای انسان ها بی خطر هستند. در قسمت قبل ما 3 گیاه گوشت خوار رابه شما معرفی کردیم. در این قسمت ما قصد داریم 3 گیاه گوشت خوار را به شما معرفی کنیم. البته در پست های بعدی هم قصد معرفی انواع دیگر آن را داریم. پس با ما همراه باشید.(گیاهان گوشت خوار 2)

4. گیاه کوزه ای مناطق گرمسیری Nepenthes

 

 

گیاهان گوشت خوار 2

گیاهان گوشت خوار 2

یکی دیگر از گیاهان گوشت خوار گیاه کوزه ای است. این گیاه دارای گونه های بسیار متنوعی است. نام مستعار گیاه کوزه ای، “فنجان میمون” است. این نام از مشاهده ی مشابهت میان صحنه ی نوشیدن آب باران توسط میمون ها اطلاق شده است.برگ های این گیاه در واقع همان کوزه های آن است.این کوزه ها دورتا دور این ساقه و نزدیک به زمین قرار دارند. این برگ ها لوله ای و به شکل کوزه ای دهان گشاد هستند. هر گیاه در اواسط بهار 5 یا 6 برگ جدید می دهد که هر 15 روز یکی از آن ها باز می شود.

در پایان تابستان تمام برگ ها به صورت کامل رشد کرده اند و در طول زمستان و حتی تا تابستان سال بعد هم باقی می مانند. این برگ ها آب را درون خود نگه می دارند. شهد گیاه در اطراف کلاهک و دهانه کوزه ترشح می شود و حشرات را به سوی خود جلب می کند، حشره با رسیدن بر روی برگ به درون کوزه حرکت می کند، تارهای مو مانند که به سمت پایین متمایل هستند و سطح لغزنده کوزه، حشره را به پایین هدایت می کند و این شکار نمی تواند از کوزه خارج شود و در آب موجود آن غرق می شود.

5. گیاه کوزه ای کالیفرنیا  Darlingtonia

 

گیاهان گوشت خوار 2

گیاهان گوشت خوار 2

این گونه که گیاه کوزه ای کالیفرنیا یا کبری لیلی نیز نامیده می شود، تنها عضو خانواده ی گیاهی موسوم به Darlingtonia است و بومی ایالت های شمال کالیفرنیا و اورگان است.

ساختار بالون مانند و دو برگ تیز همانند دندان های نیش است. اول قسمت بالای برگ که به رنگ قرمز و صورتی دارد حشره را جذب خود میکند همینطور آن دو قسمت برگ مانند جلوی تله دارای غدد ترشحی نکتار و شکر و مواد معطر دارد که به جذب حشره کمک میکند.بعد از اینکه حشره جذب شد و از در ورودی وارد منطقه ی تله شده و از آنجایی که سقف آن منطقه شفاف است و آسمان پیداست، حشره میل به پرواز رو به بالا داخل آن و پیدا کردن راهی برای خروج دارد.

6.باترورت Butterwort یا گیاه کره ای Pinguicula

 

 

گیاهان گوشت خوار 2

گیاهان گوشت خوار 2

باترورت نام خود را به خاطر برگ هایی که به نظر چرب و “کره ای” شده اند گرفته است. باترورت از برگ های دارای غده و لزج و چسبنده، برای فریب، تله گذاری و سپس هضم حشرات استفاده می کنند.غدد برآمده ای که کار ترشح ماده چسبناک و کره ای را بر عهده دارند و غدد کوتاهی که مواد هضم و جذب کننده را ترشح می کنند. این دو غده بویی ایجاد می کنند که مگس ها، شته ها و شش پایان را به تله چسبناک جذب می کند.

 

باکس گل آلبومی | باکس گل حروف | دسته گل تولد

برای خرید بهترین و با دوام ترین انواع باکس گل رز هلندی به راتارز اعتماد کنید. بر روی لینک پیج اینستاگرام راتارز کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


logo-samandehi