گل های ملی

نحوه خرید باکس گل:

      1- تماس با مرکز یا موبایل
      2- انتخاب نوع و ویژگی باکس گل مورد نظر
      3- ارسال باکس گل برای مشتری
گل های ملی

گل های ملی

گل‌های ملی ایران

گل لاله یکی از گل‌های ملی ایران

در بسیاری از منابع، چندین گل و گیاه به عنوان گل ملی ایران شناخته شده است.  گل‌های ملی ایران نیلوفر آبی،سرو نازیکی از انواع گل رز و لاله هستند.

نیلوفر آبی

نیلوفر آبی یکی از گل های ملی ایران می باشد. نیلوفر یا لوتوس در اساطیر کهن ایرانی گل ناهید به‌شمار می‌رفته، و ناهید تصور اصلی مادینهٔ هستی در روایات دینی ایران قدیم بوده‌است که از جهاتی با معتقدات هندیان باستان مشابه است. این گل دارای خواص درمانی و طبی فراوانی هست و به عنوان یک گنجینه ملی به حساب می آید.

سرو ناز

سروناز یکی دیگر از گل های ملی ایران است. سرو نماد مقدس و از دیر باز علامت خاص ایرانیان بوده‌است. نظر برخی انتساب صفت آزادگی به سرو یادگارِ ارتباط آن با ناهید است که در اساطیر و افسانه‌ها رمزی از آزادی و آزادگی به‌شمار می‌رود. در بسیاری از نوشته های قدیمی و اشعار سرو نماد آزادگی و کنایه از قامت معشوق بکار رفته است.

گل محمدی

یکی از گل هایی که بسیار خوشبو و عطر آن روح نواز می باشد گل محمدی از گل های ملی ایران می باشد که در نشست مورخ ۲۲ آبان ۱۳۷۴ شمسی که با حضور ریاست انجمن باغبانی ایران و شماری از استادان دانشگاه‌های ایران برگزار گردید، گل سرخ محمدی به عنوان گل ملی کشور تأیید و برگزیده شد.

لاله

در ایران لاله همیشه یادآور رشادت ها و دلاورمردی های و نماد شهید و شهادت بوده است.از سرودهای انقلابی مشهور ایران که در آن شهید به لاله تشبیه شده‌است می‌توان به سرود به لالهٔ در خون خفته شهیدِ دست از جان شسته سرودهٔ مجتبی میرزاده اشاره کرد.

لینک مرتبط:

دسته گل تولد | باکس گل آلبومی | باکس گل حروف |

برای خرید بهترین و با دوام ترین انواع باکس گل رز هلندی به راتارز اعتماد کنید. بر روی لینک پیج اینستاگرام راتارز کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


logo-samandehi