بیماری های گیاه 2

نحوه خرید باکس گل:

      1- تماس با مرکز یا موبایل
      2- انتخاب نوع و ویژگی باکس گل مورد نظر
      3- ارسال باکس گل برای مشتری

بیماری های گیاه 2

بیماری های گیاه 2

بیماری های گیاه علل مختلفی دارد برای مثال تنش دمایی، تنش آبی، آسیب‌های ناشی از وزش باد و یا کمبود مواد غذایی که بیماری های غیر زیستی یا ( abiotic ) نام دارند. همچنین امکان دارد بیماری آن ها زیستی باشند مثل بیماری‌های ناشی از ارگانیسم‌های زنده مانند قارچ ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و یا نماتودها.(بیماری های گیاه 2)

6. بیماری پژمردگی فوزاریوم ( Fusarium ):

 پژمردگی فوزاریوم یک بیماری متداول دیگر است که باعث زرد شدن رگبرگ ها و پژمرده شدن برگ قبل از میوه دهی می‌شود. این بیماری در گیاهان خانواده طالبی بیشتر دیده می شود. اما ممکن است در محصولات خیار و کدو سبز و گوجه ‌فرنگی نیز دیده شود .

 

 

بیماری های گیاه 2

بیماری های گیاه 2

7. بیماری سفیدک کرکی ( Downy Mildew :

بیماری سفیدک کرکی باعث ایجاد لکه‌ های زرد رنگ بر روی سطح بالایی برگ ها می‌شود و زایده های کرکی سفید / بنفش در سطح زیرین برگ بر جای می‌گذارد. برگ ها لوله شده و پیچ میخورند و سپس به رنگ قهوه‌ ای درآمده و می‌میرند. همچنین ممکن است رشد گیاه متوقف شده و تمامی گیاه زرد شود. گیاهان خانواده کدو بیشتر تحت تأثیر این بیماری قرار می‌گیرند و پس از آن این بیماری در خانواده پیاز از جمله سیر و تره فرنگی شایع است.

 

 

بیماری های گیاه 2

بیماری های گیاه 2

8. بیماری پژمردگی باکتریایی ( Bacterial Wilt ):

این بیماری ممکن است از طریق حشراتی مانند سوسک خیار ( cucumber beetle ) انتقال پیدا کند. این حشره معمولاً مسئول گسترش بیماری پژمردگی باکتریایی به گیاهان خانواده خیار می‌باشد.

 

 

بیماری های گیاه 2

9. بیماری پوسیدگی گلگاه ( Blossom End Rot ): 

برخی از بیماری ها نیز ممکن است فیزیولوژیک باشند مانند پوسیدگی گلگاه. این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که میوه در انتهای گلگاه غرق در آب شده و در نتیجه بافت آن خراب شود. سپس میوه خشک شده و ناحیه کاغذی سفید رنگی بر جای می‌ماند که اغلب مورد هجوم قارچ‌ها قرار گرفته و سیاه می‌شود. اگر چه این بیماری در بسیاری از محصولات کشاورزی دیده می‌شود اما در گوجه ‌فرنگی بیشتر شیوع را دارد.

 

 

بیماری های گیاه 2

بیماری های گیاه 2

10. بیماری ویروس موزائیک ( Mosaic ): 

ویروس‌هایی مانند ویروس بیماری موزائیک تنباکو و موزائیک خیار بیماری های شایعی در محصولات کشاورزی هستند. این بیماری منجر به ایجاد نوارها یا لکه‌ های زرد رنگ بر روی برگ‌ها شده و باعث بد شکلی و توقف رشد گیاه می‌شود.

 

 

بیماری های گیاه 2

بیماری های گیاه 2

 

لینک مرتبط:

باکس گل آلبومی | باکس گل حروف | دسته گل تولد

برای خرید بهترین و با دوام ترین انواع باکس گل رز هلندی به راتارز اعتماد کنید. بر روی لینک پیج اینستاگرام راتارز کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


logo-samandehi