دلایل خراب شدن کاکتوس ها

نحوه خرید باکس گل:

      1- تماس با مرکز یا موبایل
      2- انتخاب نوع و ویژگی باکس گل مورد نظر
      3- ارسال باکس گل برای مشتری
دلایل خراب شدن کاکتوس ها

دلایل خراب شدن کاکتوس ها

دلایل خراب شدن کاکتوس ها

قطعا هیچ فردی دوست ندارد که کاکتوس زیبا و عزیزش از بین برود. بهتر است برای از جلوگیری از نابودی کاکتوستان علل ایجاد بیماری در کاکتوستان را بفهمید. پس با ما همراه باشید تا دلایل خراب شدن کاکتوس ها را با هم بررسی کنیم.

1. بیماری‌های قارچی:

یکی از دلایل خراب شدن کاکتوس ها که بسیار مهم است بیماری های قارچی می‌باشد. شاید 80 درصد دلیل از بین رفتن کاکتوس ها بیماری های قارچی باشد. تهویه نامناسب، رطوبت بالا در اثر آبیاری زیاد، وجود گیاهان بیمار در اطراف کاکتوس‌ها از دلایل اصلی به وجود آمدن بیماری‌های قارچی می‌باشد. با قرنطینه گیاهانی تازه خریداری شده همچنین آبیاری منظم و اصولی، تهویه مناسب و رعایت اصول بهداشتی می‌توان از ابتلای کاکتوس‌ها به بیماری‌های قارچی جلوگیری کرد.

2. آبیاری زیاد:

یکی دیگر از دلایل خراب شدن کاکتوس ها آبیاری زیاد می‌باشد. عدم وجود سوراخ کف گلدان و یا آبیاری بیش از اندازه و مرطوب بودن دائمی خاک گلدان باعث ایجاد بیماری‌های قارچی و پوسیدگی ریشه و انتقال پوسیدگی به تنه گیاه و در نهایت مرگ کاکتوس خواهد شد. آبیاری کاکتوس‌ها باید منظم انجام پذیرد همچنین در فصل خواب گیاه از آبیاری زیاد خودداری شود. در فاصله بین دو آبیاری خاک باید کاملاً خشک شود. میزان آبیاری به نوع گیاه و اندازه و محل نگهداری آن دارد.

3. آبیاری کم:

همچنان که آبیاری بیش از حد باعث از بین رفتن گیاه می‌شود، آبیاری کم هم یکی دیگر از دلایل خراب شدن کاکتوس ها می باشد. اگر آبیاری بسیار کم انجام شود گیاه آب بافت‌های خود را از دست داده و خشک می‌شود. همچنین در آبیاری کم ریشه‌ها از بین رفته و هنگامی که مجدد به آبیاری می‌کنید چون گیاه ریشه‌ای برای جذب آب ندارد باعث پوسیدگی ریشه خواهد شد.

4. نور کم:

کاکتوس‌ها به نور زیادی برای رشد و زندگی نیاز دارند اگر مقدار نور دریافتی کم باشد گیاه به صورت علفی و باریک رشد کرده و از حالت طبیعی خارج خواهد شد و در صورت ادامه گیاه از بین خواهد رفت.

5. نور زیاد:

بیشتر کاکتوس‌هایی که در گلخانه پرورش داده می‌شوند تحمل آفتاب مستقیم به خصوص در فصل تابستان را ندارند و در صورتی که گیاه در معرض آفتاب مستقیم قرار گیرد دچار آفتاب سوختگی خواهد شد.

6. خاک نامناسب:

خاک کاکتوس باید داری زهکشی مناسبی باشد و به اصطلاح از خاک سب که می‌تواند ترکیبی از ماسه و پیت ماس باشد استفاده کرد. خاک سفت و سنگین باعث پوسیدگی ریشه در اثر نگه داشتن مقدار آب زیاد در خود می‌شود.

7. دمای بالا:

کاکتوس‌ها دارای تحمل زیادی به گرمای هوا دارند ولی زمانی که دما از حدود 50 درجه سانتی‌گراد بیشتر می‌شود بافت‌های داخل گیاه دچار پختگی شده و از بین می‌روند.

8. دمای پایین:

اکثر کاکتوس‌ها دمای در حدود 5 درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کنند ولی زمانی که دما به زیر صفر درجه می‌رسد بافت‌های داخل گیاه که دارای مقدار زیادی آب هستند دچار یخزدگی شده و گیاه از بین می‌رود.(دلایل خراب شدن کاکتوس ها)

9. عدم شناخت نیازهای کاکتوس هایمان:

همه کاکتوس‌ها دارای خصوصیت‌ها و نیازهای خاصی هستند به عنوان مثال نیازهای نوری، دما یا آب آن ها یکسان نیست. با شناخت نوع کاکتوس و نیازهای آن می‌توان بهتر از آن ها نگهداری کرد و درنتیجه عمر گیاه افزایش خواهد یافت.

10. عشق به کاکتوس‌ها:

یکی دیگر از دلایل خراب شدن کاکتوس هامهربان نبودن با آن هاست! نیازهای آن ها را بدانیم و با عشق نگهداری کنیم در این صورت مطمئن باشید که خراب نخواهند شد. کاکتوس‌ها گیاهان کم توقعی هستند فقط با اندکی توجه می‌توان از آن ها در هر جایی نگهداری کرد.

لینک مرتبط:

باکس گل آلبومی | باکس گل حروف | دسته گل تولد

برای خرید بهترین و با دوام ترین انواع باکس گل رز هلندی به راتارز اعتماد کنید. بر روی لینک پیج اینستاگرام راتارز کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


logo-samandehi