گیاهان و گل های بومی ایران

نحوه خرید باکس گل:

      1- تماس با مرکز یا موبایل
      2- انتخاب نوع و ویژگی باکس گل مورد نظر
      3- ارسال باکس گل برای مشتری
گل های بومی ایران

گیاهان و گل های بومی ایران

گل های بومی ایران

گیاهان و گل های بومی ایران

ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و آب و هوای چهارفصل گونه اش دارای تنوع گیاهی و جانوری خاص و زیادی است. گل های بومی ایران آنقدر گسترده است که آن را در بین کشورهای دیگر منطقه خاور میانه منحصر به فرد می کند.

زنبق

 

گونه ای خاص از این گیاه زیبا، از گل های بومی ایران است. این گل از دسته ی زنبق های ریش دار ریزومی،  بسیار کمیاب و بومی اطراف شهر ساری و استان آذربایجان بالاخص شهر میانه می باشد. این گل بومی ایران به رنگ کرم و زرد و گاهی قهوه ای بوده و بسیار چشم نواز می باشد.

زعفران ایرانی

 

همانطور که می دانید زعفران یکی از گرانقیمت ترین گل های جهان می باشد که کشور ما از این گل و گیاه دارا می باشد که یکی از گونه های آن بومی ایران عزیزمان ایران می باشد. این نوع زعفران یکی از گل های بومی ایران است دارای پدازه های ان دارای یک پوشش نازک بوده و نیازمند به خاک همیشه مرطوب با تهویه بالا است.

لاله ی واژگون

 

این گل از گل های بومی ایران می باشد که منشأ آن بیشتر غرب کشور است این گیاه از دخایر ژنتیکی خاص و نادر است. ارتفاع این گل به ۷۵ سانتیمتر می‌رسد و گل‌های واژگون بطول ۱ و نیم سانتیمتر آن از نظر رنگ دارای تنوعی از ارغوانی سیر تا متمایل به سبز یا زرد بوده و زیبایی خیره کننده ای دارند. گرچه این گونه با مقایسه با گونهٔ لاله واژگون اشک مریم زیبایی اش به چشم نیاید ولی با این وجود خیلی زیبا است و در کوه‌های زاگرس نسبتاً فراوان است.

لینک مرتبط:

باکس گل آلبومی |دسته گل قیفی رز قرمز هلندی | دسته گل تولد

برای خرید بهترین و با دوام ترین انواع باکس گل رز هلندی به راتارز اعتماد کنید. بر روی لینک پیج اینستاگرام راتارز کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


logo-samandehi