گیاهان گوشت خوار 1

نحوه خرید باکس گل:

      1- تماس با مرکز یا موبایل
      2- انتخاب نوع و ویژگی باکس گل مورد نظر
      3- ارسال باکس گل برای مشتری

گیاهان گوشت خوار 1

گیاهان گوشت خوار 1

گیاهان گوشت خوار به گیاهانی گفته می شود که موجودات و حشرات دیگر را گرفتار می کنند. و از آن ها تغذیه می کنند. این گیاهان برای انسان ها بی خطر هستند. در این قسمت ما قصد داریم 3 گیاه گوشت خوار را به شما معرفی کنیم. البته در پست های بعدی هم قصد معرفی انواع دیگر آن را داریم. پس با ما همراه باشید.(گیاهان گوشت خوار 1)

1. شبنم خورشیدی sundew یا دروزرا Drosera

 

 

گیاهان گوشت خوار 1

گیاهان گوشت خوار 1

دورزرا که با نام شبنم خورشیدی شناخته می شود یکی از بزرگترین گروه گیاهان گوشت خوار است. این گیاه در بستری از خزه های خشک شده می روید. اگر به دروزرا از بالا نگاه کنید شبیه یک قطره درشت سرخ رنگ و براق به عرض 5 تا 10 سانتیمتر است.

برگ های گرد و پهن آن هر کدام روی یک ساقه ی جداگانه قرار گرفته اند.این برگ ها، سرخ و کرک دار هستند و قسمت پایین آن ها و ساقه به رنگ سبز است. این گیاه دارای گل سفید رنگ است و بر روی ساقه 10 سانتیمتری که از میان رستنگاه ساقه های برگ ها خارج می شود، می شکفد.

روش شکار این گیاه نیز با استفاده از برگ هایش است. برگ ها تارهای زیاد سوزنی شکلی دارند که نوک هر کدام یک قطره ماده چسبناک وجود دارد. این قطره ها شبیه قطره شبنم یا شهدی شیرین به نظر می رسند.

قطره ها، حشراتی مانند پشه، مگس و انواع حشرات دوبال را به سوی خود جذب می کند. فرود حشره بر روی یک قطره، موجب چسبیدن او بر آن شده و حشره با تقلا برای آزاد شدن، بیش از پیش خود را به دام می اندازد.

پس از اینکه حشره تسلیم شد، تارها به ترشح شیره ای پر از آنزیم می پردازند که حشره را هضم و جذب می کند. گاهی تمام برگ به آهستگی به دور شکار می پیچد و کار هضم حدود 2 روز طول می کشد. سپس برگ گشوده شده و باقیمانده حشره همراه با باد از برگ جدا می شود.

2. گل ساراسینا یا گیاه کوزه ای آمریکای شمالی Sarracenia

 

 

گیاهان گوشت خوار 1

گیاهان گوشت خوار 1

ساراسینا یا گیاه کوزه ای امریکای شمالی، گونه ای از گیاهان گوشتخوار بومی سواحل شرقی، تگزاس، دریاچه ها و جنوب شرق کانادا است که تنها در ایالات جنوب شرقی یافت می شود.

برگ های این گیاه گوشت خوار مانند قیف رشدمی کنند. ساراسینا با یک ساختار رشد کننده هود مانند که برای جلوگیری از ورود آب باران که رقیق کننده ی شیره ی گوارشی است، باز می شوند. حشرات به واسطه ی رنگ، بو و نیز ترشح شیره ی شربت مانند بر لبه ی گیاه جذب می شوند.

حشرات به دلیل داروی مخدر موجود در شهد، دقیقا درون جایی میفتند که قرار است طعمه شوند و توسط پروتئازها و آنزیم ها هضم گردند.

 

3.گیاه مثانه دار bladderwort

 

 

گیاهان گوشت خوار 1

گیاهان گوشت خوار 1

پشه گیر یا گیاه انبانی بزرگترین گروه از گیاهان گوشت خوار هستند. این گیاه در برکه ها، دریاچه ها و نهرهایی با جریان آب آهسته و در کل در آبهایی با عمق کمتر از 60 سانتیمتر پیدا می شود.

ساقه های زیرآبی منشعب شده و برگ های نخ مانند بسیار از آن ها جوانه می زند. این برگ ها دارای کیسه های کوچک و سبکی هستند که مثانه یا bladder نام دارند. مثانه های جوان شفاف هستند و به تدریج کدر می شوند. هر مثانه در واقع یک تله ریز و تو خالی است که ورودی آن یک طرفه است.اگر یک حشره آبزی کوچک یکی از چهار تار محرک این مثانه را لمس کند، در تله باز میشود و مانند یک جارو برقی، حشره به داخل این کیسه مکیده شده و درب تله در یک چشم برهم زدن حدود یک 15 هزارم ثانیه – بسته می شود. مثانه پس از یک یا دو ساعت آماده شکار طعمه جدید خواهد بود.(گیاهان گوشت خوار 1)

لینک مرتبط:

باکس گل آلبومی | باکس گل حروف | دسته گل تولد

برای خرید بهترین و با دوام ترین انواع باکس گل رز هلندی به راتارز اعتماد کنید. بر روی لینک پیج اینستاگرام راتارز کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


logo-samandehi