انواع قارچ سمی 2

نحوه خرید باکس گل:

      1- تماس با مرکز یا موبایل
      2- انتخاب نوع و ویژگی باکس گل مورد نظر
      3- ارسال باکس گل برای مشتری

انواع قارچ سمی 2

انواع قارچ سمی 2

هر ساله افراد زیادی بر اثر خوردن قارچ های سمی جان خود را از دست می دهند. با ما همراه باشید تا این قارچ ها را بشناسید. در پست قبل 5 قارچ سمی را به شما معرفی کردیم. انواع قارچ سمی 2

6. قارچ مگس (آمانیتا موسکاریا)

 

انواع قارچ سمی 2

انواع قارچ سمی 2

قارچ مگس نماد افسانه‌های کودکان است. این قارچ با کلاهکی به رنگ قرمز و نقاط سفید فورا قابل شناسایی است و اگر آن را بخورید یک احمق به تمام معنا هستید! یا شاید بچه یاحیوان خانگی. شاید بتوانید حدس بزنید که چرا کودکان این نوع از انواع قارچ های سمی را می‌خورند اما مشخص نیست چرا سگ‌ها (و گاهی گربه‌ها) به خوردن آن تمایل دارند. متاسفانه قارچ مگس برای این حیوانات حتی سمی‌تر و قطعا کشنده است.

عامل اصلی مسمومیت در آمانیتا موسکاریا ترکیباتی به نام‌های موسکیمول و ایبوتنیک اسید است. این ترکیبات روی دستگاه عصبی مرکزی اثر می‌گذارند و سبب از دست دادن تعادل، آشفتگی و اختلال خواب، حالت تهوع، و در برخی موارد توهم می‌شوند. اثرات خوردن این قارچ پس از گذشت ۱ ساعت بروز می‌کند اما به ندرت سبب مرگ می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین خطرات مصرف این قارچ ناشی از رفتار دیوانه‌واری است که هنگام مسومیت از فرد سر می‌زند، چیزی که مردم دوران باستان نیز هنگام مصرف این قارچ در مراسم خود، از آن در امان نبودند.(انواع قارچ سمی 2)

7. بال فرشته (پلوروسیبلا پوریجنز)

 

انواع قارچ سمی 2

قارچ بال فرشته در سراسر نیم‌کره‌ی شمالی یافت می‌شود و نام آن در درجه‌ی اول برگرفته از شکل ظاهری آن است، و علت دیگرش این است که خوردن آن شانس زیادی برای رفتن به بهشت به شما می‌دهد.

بال فرشته قبلا خوراکی محسوب می‌شد و ظاهرا طی سال‌های متمادی هیچ گزارشی از مسمومیت در اثر خوردن این قارچ وجود نداشته‌است. در ۲۰۰۶، زمانی که حدود ۶۰ نفر در ژاپن بس از خوردن این قارچ بیمار شدند، این رویه تغییر کرد. از این تعداد ۱۷ نفر در ۶ هفته‌ی بعد فوت کردند.

در یک مورد دیگر در ۲۰۰۹، مردی ۶۵ ساله بعد از خوردن قارچ بال فرشته در اثر بیماری مغری فوت کرد. شایان ذکر است بسیاری از کسانی که فوت کردند قبل از مسمومیت مشکلات کلیوی یا کبدی داشتند.

علت سمی بودن این قارچ کاملا مشخص نیست اما یک آمینو اسید منحصر به‌فرد در آن شناسایی شده‌است که سلول‌های مغز حیوانات آزمایشگاهی را می‌کشد. هم‌چنین ممکن است این قارچ حاوی میزان زیادی سیانید باشد.(انواع قارچ سمی 2)

 

8. قارچ کوتوله های مرگبار (لپیوتا)

 

انواع قارچ سمی 2

انواع قارچ سمی 2

نام این قارچ کمی گمراه‌کننده است. این قارچ کوچک و ظاهرا خوشمزه، و بسیاری از قارچ‌های خانواده‌ی لیپوتا حاوی آماتوکسین هستند که قادر است کبد را از بین ببرد. این سم همان ماده‌ای است که مسئول ۸۰-۹۰ درصد مرگ‌های ناشی از قارچ سمی است. نرخ مرگ و میر در اثر آماتوکسین، در صورت عدم درمان ۵۰ درصد، و حتی با وجود درمان ۱۰ درصد است. علائم اولیه‌ی مسمومیت با این قارچ ناراحتی‌های گوارشی است اما مرگ ممکن است کمی طول بکشد و ناشی از نارسایی کبد خواهدبود.

این نوع از انواع قارچ های سمی در جنگل‌های مخروطی سراسر اروپا و آمریکای شمالی یافت می‌شود و در طول سال‌ها منجر به مرگ افراد بسیاری شده‌است.

یکی دیگر از اعضای این خانواده قارچ پارازول است که به همین اندازه خوشمزه به نظر می‌رسد و به همین اندازه هم کشنده است.(انواع قارچ سمی 2)

 

9. پودوستروما کورنو-داما

 

انواع قارچ سمی 2

انواع قارچ سمی 2

این قارچ ژاپنی با ظاهر ناخوشایندی که دارد فریاد می‌زند ”من را نخور!“ البته این نظر من است. بدیهی است که مردم ژاپن نظر دیگری دارند. من فکر می‌کنم آن‌ها درباره‌ی غذای خود به سرنوشت اعتقاد دارند و هر بار که کمی ماهی بادکنکی می‌خورند انتظار مرگ را دارند. ظاهرا این قارچ شبیه قارچ گانودرما لوسیدوم است و به اشتباه خورده می‌شود.

سم اصلی موجود در این قارچ مایکوتوکسین تری‌کوتیسین است که اثرات نامطلوبی دارد و ممکن است در عرض چند روز منجر به مرگ شود. علائم این سم در کل بدن بروز می‌کند و تمام اندام‌ها، و در درجه‌ی اول کبد، کلیه‌ها و مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هم‌چنین کمبود گلبول‌ها خون، پوسته پوسته‌شدن صورت و ریزش مو باعث می‌شود این‌طور به نظر برسد که قربانی از مسمومیت پرتوی (یا سرطان خون) رنج می‌برد.(انواع قارچ سمی 2)

۶. کانوسایب فیلاریس

 

انواع قارچ سمی 2

این نوع از انواع قارچ های سمی بیش‌تر در علفزارها یافت می‌شود و بومی منطقه‌ی شمال غربی آمریکا است. هرچند این قارچ در نگاه اول خوردنی هوس برانگیزی نیست، اما ظاهر آن در باغ‌ها، بیش‌تر از قارچ های دیگر آدم‌ها را به خود فرا می‌خواند.

عامل دیگر در مسمومیت اتفاقی با این قارچ شباهت ظاهری آن به قارچ سیلوسایبین است که با نام قارچ جادویی نیز شناخته می‌شود. با این حال خوردن یکی از این قارچ‌ها می‌تواند به بدترین تجربیات منجر شود. گفته می‌شود این قارچ حاوی سم کشنده‌ی آماتوکسین است که اگر خورده شود می‌تواند سبب آسیب جبران‌ناپذیر به کبد شود.(انواع قارچ سمی 2)

لینک مرتبط:

باکس گل آلبومی | باکس گل حروف | دسته گل تولد

برای خرید بهترین و با دوام ترین انواع باکس گل رز هلندی به راتارز اعتماد کنید. بر روی لینک پیج اینستاگرام راتارز کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


logo-samandehi